luni, 16 august 2010

Adi Cusin - Marele meci

autor: Adi Cusin
titlu: Marele meci
carte: Ţara somnului
anul publicării: 1994
editura: SemnE
locul: București


Pierzând elanul şi blocând şoseaua
Priveam la greva unui biciclist.
Pe şanţ o doamnă-i împletea flaneaua
Îngăduindu-mi calmă să asist.

Ne-au ocolit coletării urgente
Ce din viteză se-nvârtiră-n cerc.
Vuiau armate de eşapamente
Şi-abia târziu simţisem că alerg.

Mi-au spus din mers că s-a zvârlit o miză
Pe care nici cu gândul n-o întreci.
Se alerga spre unica repriză,
Ultima şansă, Marele lor meci!

Un exaltat îmi sărută piciorul
- Câţiva copii l-au pipăit discret
Deci eu eram atuncea jucătorul
Căci numai eu n-am căpătat bilet!

Dar în tribune! Ce era-n tribune!
Principi din secolul antecedent,
Ştiuci afumate, cratiţe minune,
Şi mic, din când în când un repetent.

La o secundă năvăli-n peluză
O delegaţie, poate chiar zeci,
Să-şi recunoască pruncul o lehuză
Şi să înceapă nesfârşitul meci.

Bătu un clopot.
Stăpânind balonul
Domnea în soare un păianjen viu.
În jurul meu se retrăgea gazonul
Căci pe hectare-ntregi era pustiu.

La centru coborî stârpindu-mi harul
O şoaptă grea de stadion obez.
O poartă-şi omorâse lent portarul
Şi m-aştepta absentă să şutez.

Niciun comentariu: