marți, 27 aprilie 2010

Răzvan Ţupa - lent (nu te gândi)


autor: Răzvan Ţupa
titlu: lent
preluată din cartea: Generaţia 2000 (ant. de Marin Mincu, Ed. Pontica, 2004)


nu te gândi nici nu mă cunoşti într-o zi nu mă mai cunoşti deloc
îţi promit că n-o să mă mai cunoşti deloc şi ăsta-i şi visul meu
între atâtea persoane pe care parcă le ştim de undeva

îţi aleg cele mai potrivite adevăruri de moment

cum fiecare încă mai suntem mai mult decât simpla uitare
cât e nevoie să uit ca să-mi aduc aminte un singur gest
pe care să nu-l facă nimeni altcineva nici controlorul obosit
nici contoarul stresat din parcare nici prezentatoarea ştirilor
nici hansel nici gretel nici fetiţa cu chibrituri doar liniştea

doar braţele din aer care ne consolează şi asta ne place

ajunge să ascult şi uriaşe mecanismele agitaţiei se blochează
în ceva aşa de simplu ca aerul chiar aerul şi
capul meu ar putea să pleznească dar asta n-o să se întîmple
doar câteva semafoare o iau razna şi toată şoseaua devine
o sărbătoare atunci garantezi liniştea atunci garantezi tot

sticlele goale de pe trotuar încă le mai umpli cu ce vrei tu
îţi faci un material cald manipulabil din gesturile zilnice îţi aşezi fruntea în mâini ca într-un set de căşti în care trebuie să bagi muzica trebuie să bagi muzica trebuie să bagi muzica
când ai fost ultima dată înfăşurat în zăpadă
când te-ai ridicat dintre palele transparente ale gândurilor
când ai deschis ochii
ai pus lumea la loc pe stradă şi strada ai potrivit-o
sub paşii zilei atenţi ca nişte lacrimi unde ai păstrat toate visele tale
legate bine picatură dupa picatură cu fire de păr pe care ţi le mai creşti încă pe mâoni
de care nu ai nevoie dar care încă mai eşti tu

Niciun comentariu: