vineri, 9 ianuarie 2009

Gherasim Luca - Moartea moartă (fragmente)

autor: Gherasim Luca
titlu: Moartea moartă (fragmente)
carte: Inventatorul iubirii urmat de Parcurg imposibilul şi de Moartea moartă
anul apariţiei: 1945
editura: Negaţia Negaţiei
locul tipăririi: Bucureşti


...Cu o extremă voluptate mentală
şi într-o stare de excitaţie
afectivă şi psihică neîntreruptă
eu urmăresc... în mine şi în afara mea
acest numar acrobatic... infinitul

Salturile contemplative, active şi lubrice
le execut simultan, culcat şi în picioare

(...)

aş putea muri de o mie de ori
fară ca o problemă fundamentală cum e moartea
să mi se aplice
în dimensiunea ei filozofică

(...)

Ce mare, ce decepţie monstruoasă
din cauza propriului meu personaj
drogat de evoluţie
cu o aglitate neîntâlnită
la frontiera dintre somn şi trezie
între da şi nu
posibil-imposibil
ca să mă trezesc brusc
într-un decor inversat
o lume de iluzii
de erori fundamentale
care nu iartă
şi care transformă
inegalabila mea inexistentă existenţă
într-o rană...

Niciun comentariu: