marți, 27 aprilie 2010

Constantin Ghiţă - Hibernare (fragmente)


autor: Constantin Ghiţă
titlu: Hibernare (fragmente)
carte: Hibernare
anul publicării: 1997
editura: Ex Ponto
locul:
Constanţa


parcă mi-ar lipsi iertarea şi vinul

parcă mi-ar lipsi o pasăre
cerul

parcă mi-ar lipsi ceva mai aproape de soare

parcă mi-ai lipsi tu
vârstă a ierbii de mare

(...)

femeia avea trei ochi

eu - numai unul

număram bucuriile şi ei îi ieşeau
de trei ori mai multe

număram necazurile şi ei îi ieşeau
de trei ori mai puţine

*

o mare prea mare

n-o vei găsi decât în porturi

în care s-a uitat puţin câte puţin

*

îndreaptă-ţi ochii spre soare

de-abia atunci începe întunericul

*

găseşte-ţi prieteni printre lucruri!

găseşte-ţi prieteni printre lucruri!

ele te vor trăda mai puţin

*

întreb pasărea şi-mi răspund şerpii

întreb cerul şi-mi răspunde pământul

*

când iluzia ţărmului moare

orice punte-i un ţărm peste care

păsări cad obosite de zbor

(...)

ca pe-o femeie

zborul

lipeşte de mine

cu tot trupul

pământul

(...)

Niciun comentariu: