vineri, 9 ianuarie 2009

Stephan Roll - Maison d'orez

autor: Stephan Roll
titlu: Maison d'orez
carte: Ospăţul de aur
anul apariţiei: 1986
editura: Minerva
locul tipăririi: Bucureşti
notă: publicată iniţial în revista Integral.


În pasaj disc cerul steag sau supus american
apropie cu un dolar genunchiul uite pasul agricol
ecran râsul tău salcâm simte-mă 5% California
şi practică inima cum o batistă gri din sertar
aici stelele au răsărit ca-n Olanda les étoiles
în dimineaţa asta deschide-te la pagina 316
vreau exploatarea forestieră vreau părul tău reflector
furnizează simultan o lumină s-a spart ca o fructieră
vântul octogenar spune pansat cu acid feric
proverbe de baccara
"a" ţine în mână un urcior de aceea alb şi 1-2 stop
cere ploaie cu macferlan şi servietă la subţioară
glasul tău vorbeşte acum nu vă supăraţi domnule Koh-i-Noor
vino-n joia de banană şi toate fântânile rurale
sunt sergenţi de oraş
iluminează textul amurgul de Alaska mâna ta 15 Watts
prinde îngerul verde capitol de astronomie ochiul tău
apasă-te liră sterlină-te citroën-mă moară de eucalipt
şi probabil să ne plimbăm
nitte iubirea mea 900 metri peste nivelul mării
văd pământul tău cu parcuri şi chaise-longue
consumă-mă cât pe o stofă în careuri o molie bleu
dă-mi inima ta fular şi luna scutură un covor în Persia
ziua şi-a încheiat vesta până sus plopii repară piane vechi
pupilele noastre au fuzionat tăcem ca un repaos duminical
vezi Octombrie fox-terrier şi sângele tău are hemoragie
întinde-te-n mine ca o pată de eau-de-cologne glasul e cu frunze-n urechi
vrei să rugineşti - armă să deraiezi - tren
vrei să te alterezi ca o friptură de viţel
să te rupi ca un calendar
treci treci ţintuie-mă atlas geografic zvârle-mă
minge de tenis poartă-mă pălărie de paie
manuela manuela die grüne manuela
logica Ostanda finanţe T.S.F.

Niciun comentariu: