miercuri, 10 decembrie 2008

Mircea Cărtărescu - Georgica a IV-a

autor: Mircea Cărtărescu
titlu: Georgica a IV-a
carte: Faruri, vitrine, fotografii
anul apariţiei: 1980
editura: Cartea Românească
locul tipăririi: Bucureşti


ţăranul de când cu electrificarea
înţelege cum stau lucrurile pe planetă
se indignează graţios în mijlocul pogoanelor sale
de situaţia din cipru şi liban
pândeşte sateliţii şi le smulge
aparatura electronică bă
plozilor nu uitaţi bateriile solare
să ne-ncălzim la chindie conserva de fasole
cu cârnăciori produsă la feteşti
bă daţi în câini lumea e mică
bă cu gerovital se duc ridurile ca-n palmă
hai daţi-i zor cu porumbul că eu mă duc
puţin pe lumea cealaltă adică a treia
şi ultima. feţii mei
dragii mei copchiii mei ce să-i faci
aşa e jocul
arză-l-ar focul.

Niciun comentariu: