miercuri, 3 decembrie 2008

Gellu Naum - Starea de echilibru


autor: Gellu Naum
titlu: Starea de echilibru
carte: Poeme alese
ciclu: Purtătorul de lance
anul apariţiei: 1974
editura: Cartea Românească
locul tipăririi: Bucureşti


Mă clătinam pe un asin pe unde mai trăiam
câţiva cântau la unison voci bărbăteşti lustruiau lemnul gravorii se gravau între ei într-un colţ se iscăleau
urcam scara spre turn aveam pungi sub ochi sunau insomniile în ele
trecea un bătrân cu capul într-o cutie cu gheaţă avea în el un peşte o legumă era un zeu
căuta ceva sub pământ în cei 12.500 metri pătraţi cu articole tehnice
eu îi vorbeam dinlăuntrul copacului printr-o crăpătură a scoarţei
erau acolo cuie ruginite fiare vechi
şi te iubeam ştiam că ai ieşit pe geam pentru pânda cea de toate zilele

apoi stăteam în fresca mea roasă de fluturi
cu pleoapele acoperite de litere chirilice
mi se exagera slăbiciunea trupească trebuia să arăt ca un olog să mân un car tras de un urs şi de un bou
adulţii îşi sărutau mâna între ei convinşi că menţin respectul pe lume
trecea un râu pe aproape câţiva se înecau se dansa printre ciprişi

salutări de la mine dar de ce trebuia să străbat munţii aceia roşii
purtându-mi mama în pântec

Niciun comentariu: